PO RUSSKIPOLSKIFRANCAISDEUTSCHENGLISHČESKYBRNO A OKOLÍ HANÁ LITOVELSKÉ POMORAVÍ NÍZKÝ JESENÍK HRUBÝ JESENÍK ŠUMPERK OKRES JESENÍK HLAVNÍ STRANA OKRES PŘEROV OKRES PROSTĚJOV OKRES OLOMOUC ŠUMPERK OKRES JESENÍK ČESKÁ REPUBLIKA
Четверг 03.07.2025
VYHLEDÁVÁNÍ
  Vyhledávací centrum
Krajský REJSTŘÍK
ZÁKLADNÍ INFORMACE
  Olomoucký kraj
Zajímavosti kraje
Města a obce
Euroregiony
Mikroregiony a sdružení
Pohádkové regiony
Sdružení a spolky
AKTUALITY A AKCE
  Aktuality a zprávy
Kalendář akcí v kraji
Folklorní akce a festivaly
Turistické akce
Veletrhy a výstavy
Kongresy a konference
LÁZEŇSTVÍ
TURISTIKA A VOLNÝ ČAS
KULTURA, ZÁBAVA, SPORT
FOLKLÓR A TRADICE
PŘÍRODA A JEJÍ OCHRANA
UBYTOVÁNÍ A STRAVOVÁNÍ
  Autokemp, kemp, tábořiště
Hotely, motoresty
Penziony
Chaty a chalupy
Rekreační areály
Další ubytování
Restaurace
Příjemné posezení
Další stravování
Gastronomické speciality
OBCHOD A SLUZBY
  Služby motoristům
Služby
Obchod
Nákupní centra
PODPORA PODNIKÁNÍ
  Investiční příležitosti
Výstavy a výstaviště
Kongresová centra
Finanční sektor a pojištění
Nemovitosti k prodeji
Průmyslová výroba
Potravinářská výroba

Řetězový most [ Most nebo viadukt ]

Poslední empírový most tohoto druhu v Evropě.

Původně byl most postaven přes Vltavu v Podolsku na silnici z Tábora do Písku v letech 1847 - 1848 českobudějovickým stavitelem Josefem Lannou.
Na počátku šedesátých let byl most památkově rozebrán a přenesen k obci Stádlec k znovuvybudování na silnici přes řeku Lužnici, kde byl 25. května 1975 slavnostně otevřen.

Rozměry mostu:
Celková délka: (od kotevních bloků) 157 metrů
Šířka mostovky: 6 metrů
Výška pylonů nad vozovkou: 10,5 metrů
Nosnost: 2 tuny

Nosné řetězy 90 m dlouhého a 8 m širokého mostu procházejí dvěma 7 m vysokými kamennými portály do kotevních bloků.

UMÍSTĚNÍ

DALŠÍ INFORMACE: http://www.stadlec.info

Typ záznamu: Most nebo viadukt
AKTUALIZACE: uživatel č. 685 org. 2, 17.03.2005 v 13:34 hodin
Copyright 1998-2025 © www.infoSystem.cz,
součást prezentačního a rezervačního systému Doménová koule ®
FOLKLORNÍ AKCE A FESTIVALY
TURISTIKA