PO RUSSKIPOLSKIFRANCAISDEUTSCHENGLISHČESKYBRNO A OKOLÍ HANÁ LITOVELSKÉ POMORAVÍ NÍZKÝ JESENÍK HRUBÝ JESENÍK ŠUMPERK OKRES JESENÍK HLAVNÍ STRANA OKRES PŘEROV OKRES PROSTĚJOV OKRES OLOMOUC ŠUMPERK OKRES JESENÍK ČESKÁ REPUBLIKA
Понедельник 14.07.2025
VYHLEDÁVÁNÍ
  Vyhledávací centrum
Krajský REJSTŘÍK
ZÁKLADNÍ INFORMACE
  Olomoucký kraj
Zajímavosti kraje
Města a obce
Euroregiony
Mikroregiony a sdružení
Pohádkové regiony
Sdružení a spolky
AKTUALITY A AKCE
  Aktuality a zprávy
Kalendář akcí v kraji
Folklorní akce a festivaly
Turistické akce
Veletrhy a výstavy
Kongresy a konference
LÁZEŇSTVÍ
TURISTIKA A VOLNÝ ČAS
KULTURA, ZÁBAVA, SPORT
FOLKLÓR A TRADICE
PŘÍRODA A JEJÍ OCHRANA
UBYTOVÁNÍ A STRAVOVÁNÍ
  Autokemp, kemp, tábořiště
Hotely, motoresty
Penziony
Chaty a chalupy
Rekreační areály
Další ubytování
Restaurace
Příjemné posezení
Další stravování
Gastronomické speciality
OBCHOD A SLUZBY
  Služby motoristům
Služby
Obchod
Nákupní centra
PODPORA PODNIKÁNÍ
  Investiční příležitosti
Výstavy a výstaviště
Kongresová centra
Finanční sektor a pojištění
Nemovitosti k prodeji
Průmyslová výroba
Potravinářská výroba

110 Kralupy nad Vltavou - Podlešín - Slaný - Zlonice - Louny [ Железнодорожная линия ]

Železniční trať Kralupy nad Vltavou – Louny (v jízdním řádu pro cestující označená číslem 110) je jednokolejná neelektrizovaná železniční trať o délce 61 km, jeden z úseků celostátní dráhy, která vede z Kralup nad Vltavou do Loun přes stanice Kralupy nad Vltavou předměstí (původním názvem Mikovice), Podlešín, Slaný a Zlonice. Trať zahrnuje čtyři navazující úseky s různou historií. V podobě spojující uvedené koncové stanice vznikla až roku 1922. Úsek Kralupy nad Vltavou – Kralupy nad Vltavou předměstí (původním názvem Mikovice) náleží trati do Velvar a byl uveden do provozu roku 1882. Na něj navázala roku 1884 dráha z Kralup nad Vltavou předměstí do Zvoleněvsi (roku 1886 prodloužená do Vinařic jiným investorem a nakonec vedoucí až do Kladna-Dubí). Ve zmíněném roce 1922 byla vybudována spojka mezi Zvoleněvsí a Podlešínem, ležícím na trati z Prahy-Smíchova přes Louny do severních Čech, otevřené jako Pražsko-duchcovská dráha v roce 1873. Do té doby se obě původní dráhy mimoúrovňově křížily Podlešínským viaduktem. V roce 1975 byla zprovozněna přeložka tratě v Kralupech nad Vltavou z polohy sledující Knovízský potok již od jeho ústí do Zákolanského potoka do polohy, kdy se přimyká k trati od Kladna. V roce 2011 byla zastávka Vraný přejmenována na Vrbičany. [zdroj]

UPŘESŇUJÍCÍ ODKAZY

UMÍSTĚNÍ


AKTUALIZACE: Šormová Helena (INFOSYSTEM s.r.o.) org. 2, 14.12.2021 v 14:26 hodin
Copyright 1998-2025 © www.infoSystem.cz,
součást prezentačního a rezervačního systému Doménová koule ®
FOLKLORNÍ AKCE A FESTIVALY
TURISTIKA