PO RUSSKIPOLSKIFRANCAISDEUTSCHENGLISHČESKYBRNO A OKOLÍ HANÁ LITOVELSKÉ POMORAVÍ NÍZKÝ JESENÍK HRUBÝ JESENÍK ŠUMPERK OKRES JESENÍK HLAVNÍ STRANA OKRES PŘEROV OKRES PROSTĚJOV OKRES OLOMOUC ŠUMPERK OKRES JESENÍK ČESKÁ REPUBLIKA
Четверг 03.07.2025
VYHLEDÁVÁNÍ
  Vyhledávací centrum
Krajský REJSTŘÍK
ZÁKLADNÍ INFORMACE
  Olomoucký kraj
Zajímavosti kraje
Města a obce
Euroregiony
Mikroregiony a sdružení
Pohádkové regiony
Sdružení a spolky
AKTUALITY A AKCE
  Aktuality a zprávy
Kalendář akcí v kraji
Folklorní akce a festivaly
Turistické akce
Veletrhy a výstavy
Kongresy a konference
LÁZEŇSTVÍ
TURISTIKA A VOLNÝ ČAS
KULTURA, ZÁBAVA, SPORT
FOLKLÓR A TRADICE
PŘÍRODA A JEJÍ OCHRANA
UBYTOVÁNÍ A STRAVOVÁNÍ
  Autokemp, kemp, tábořiště
Hotely, motoresty
Penziony
Chaty a chalupy
Rekreační areály
Další ubytování
Restaurace
Příjemné posezení
Další stravování
Gastronomické speciality
OBCHOD A SLUZBY
  Služby motoristům
Služby
Obchod
Nákupní centra
PODPORA PODNIKÁNÍ
  Investiční příležitosti
Výstavy a výstaviště
Kongresová centra
Finanční sektor a pojištění
Nemovitosti k prodeji
Průmyslová výroba
Potravinářská výroba

120 Praha - Kladno - Lužná u Rakovníka - Rakovník [ Железнодорожная линия ]

Předchůdcem trati byla v úseku Bruska (dnešní Praha-Dejvice) – Kladno – Stochov od roku 1830 lánská koněspřežka, historicky druhá veřejná železnice v kontinentální Evropě, o rozchodu kolejí 1120 mm. Roku 1846 obdržel kníže Karel Egon II. z Fürstenberka, majitel lánských lesů, padesátileté císařské privilegium pro stavbu odbočné trati k buštěhradským dolům a při té příležitosti požádal o povolení přestavět stávající dráhu na parní pohon a na normální rozchod a napojit ji v Praze na podmokelskou Státní dráhu. V důsledku revoluce roku 1848 byl projekt odložen. Kladenské uhelné těžařstvo prosazovalo raději dráhu z Kladna do Kralup. Teprve 20. listopadu 1855 získala koncesi pro provoz pražsko-lánské koněspřežky „Buštěhradská železniční společnost“, v níž byly kapitálově zastoupené těžařské společnosti, a Fürstenberk byl donucen postavit i trať do Kralup. Roku 1863 (provoz zahájen 4. listopadu) byla dráha přestavěna na normální rozchod a parní provoz a roku 1866 prodloužena přes tunel ve Stromovce na nádraží Bubny. Od této přestavby se trati říkalo Buštěhradská dráha. Z Kladna dál směrem na Chomutov a Rakovník byla trať budována v letech 1869 až 1871. Zestátněna byla roku 1923. [zdroj]

Na co zírá mašinfíra - viz http://www.idnes.cz/cestovani/po-cesku/na-co-zira-masinfira-special-trat-120-negrelliho-viadukt.A200529_141641_po-cesku_vrja

UPŘESŇUJÍCÍ ODKAZY

  • 0.00 km Praha Masarykovo nádraží [ Железная дорога ] [gps], 195.00 m.n.m.
  • 2.00 km Praha-Bubny [ Железная дорога ] [gps], 195.00 m.n.m.
  • 6.00 km Praha-Dejvice [ Железная дорога ] [gps], 230.00 m.n.m.
  • 10.00 km Praha-Veleslavín [ Железная дорога ] [gps], 315.00 m.n.m.
  • 13.00 km Praha-Ruzyně [ Железная дорога ] [gps], 330.00 m.n.m.
  • 17.00 km Hostivice [ Железная дорога ] [gps], 355.00 m.n.m.
  • 21.00 km Jeneč [ Железная дорога ] [gps], 375.00 m.n.m.
  • 24.00 km Pavlov [ Железная дорога ] [gps], 390.00 m.n.m.
  • 27.00 km Unhošť [ Железная дорога ] [gps], 400.00 m.n.m.
  • 31.00 km Kladno [ Железная дорога ] [gps], 410.00 m.n.m.
  • 35.00 km Kladno-Rozdělov [ Железная дорога ] [gps], 410.00 m.n.m.
  • 37.00 km Kamenné Žehrovice [ Железная дорога ] [gps], 405.00 m.n.m.
  • 41.00 km Kačice [ Железная дорога ] [gps], 395.00 m.n.m.
  • 44.00 km Stochov [ Железная дорога ] [gps], 420.00 m.n.m.
  • 47.00 km Rynholec [ Железная дорога ] [gps], 450.00 m.n.m.
  • 51.00 km Nové Strašecí [ Железная дорога ] [gps], 430.00 m.n.m.
  • 56.00 km Řevničov [ Железная дорога ] [gps], 445.00 m.n.m.
  • 64.00 km Lužná u Rakovníka [ Железная дорога ] [gps], 385.00 m.n.m.
  • 70.00 km Rakovník zastávka [ Железная дорога ] [gps], 335.00 m.n.m.
  • 73.00 km Rakovník [ Железная дорога ] [gps], 325.00 m.n.m.

UMÍSTĚNÍ


AKTUALIZACE: Šormová Helena (INFOSYSTEM s.r.o.) org. 2, 09.01.2022 v 16:42 hodin
Copyright 1998-2025 © www.infoSystem.cz,
součást prezentačního a rezervačního systému Doménová koule ®
FOLKLORNÍ AKCE A FESTIVALY
TURISTIKA