PO RUSSKIPOLSKIFRANCAISDEUTSCHENGLISHČESKYBRNO A OKOLÍ HANÁ LITOVELSKÉ POMORAVÍ NÍZKÝ JESENÍK HRUBÝ JESENÍK ŠUMPERK OKRES JESENÍK HLAVNÍ STRANA OKRES PŘEROV OKRES PROSTĚJOV OKRES OLOMOUC ŠUMPERK OKRES JESENÍK ČESKÁ REPUBLIKA
Суббота 05.07.2025
VYHLEDÁVÁNÍ
  Vyhledávací centrum
Krajský REJSTŘÍK
ZÁKLADNÍ INFORMACE
  Olomoucký kraj
Zajímavosti kraje
Města a obce
Euroregiony
Mikroregiony a sdružení
Pohádkové regiony
Sdružení a spolky
AKTUALITY A AKCE
  Aktuality a zprávy
Kalendář akcí v kraji
Folklorní akce a festivaly
Turistické akce
Veletrhy a výstavy
Kongresy a konference
LÁZEŇSTVÍ
TURISTIKA A VOLNÝ ČAS
KULTURA, ZÁBAVA, SPORT
FOLKLÓR A TRADICE
PŘÍRODA A JEJÍ OCHRANA
UBYTOVÁNÍ A STRAVOVÁNÍ
  Autokemp, kemp, tábořiště
Hotely, motoresty
Penziony
Chaty a chalupy
Rekreační areály
Další ubytování
Restaurace
Příjemné posezení
Další stravování
Gastronomické speciality
OBCHOD A SLUZBY
  Služby motoristům
Služby
Obchod
Nákupní centra
PODPORA PODNIKÁNÍ
  Investiční příležitosti
Výstavy a výstaviště
Kongresová centra
Finanční sektor a pojištění
Nemovitosti k prodeji
Průmyslová výroba
Potravinářská výroba

146 Cheb - Tršnice - Skalná - Luby u Chebu [ Железнодорожная линия ]

Železniční trať Tršnice – Luby u Chebu (v jízdním řádu pro cestující označená číslem 146), přezdívaná jako Halštrovská dráha, je jednokolejná neelektrizovaná regionální dráha v okrese Cheb. Délka této tratě je 20,8 km. Celkové převýšení je 110 metrů. Ve stanici Tršnice navazuje na železniční trať Chomutov–Cheb. V roce 1881 byl založen Spolek pro výstavbu železnice města Schönbach (Luby), který společně se Skalnou podporoval vybudování železničníční tratě Luby – Skalná – Tršnice. O čtyři roky později bylo vydáno usnesení, které zaručovalo, že se za úvěry na stavbu zaručí země Česká. 16. října 1895 obdrželi koncesi ke stavbě šlechtic Jindřich Mattoni, okresní starosta Jan Seidl a hrabě Volkenstein-Trosburg ve Vildštejně, starosta Karl Habermann a c. k. komoří Engelhart v Schönbachu. Projekt zpracoval Ing. Seitz z Vídně, výstavbu prováděla firma Köhrer a syn z Aše. Slavnostní otevření se konalo 29. a 30. června 1900. Náklady na výstavbu činily 2 393 600 korun rakouské měny. [zdroj]

UPŘESŇUJÍCÍ ODKAZY

  • 0.00 km Cheb [ Железная дорога ] [gps], 460.00 m.n.m.
  • 5.00 km Tršnice [ Железная дорога ] [gps], 430.00 m.n.m.
  • 7.00 km Třebeň [ Железная дорога ] [gps], 450.00 m.n.m.
  • 9.00 km Nový Drahov [ Железная дорога ] [gps], 440.00 m.n.m.
  • 11.00 km Vonšov [ Железная дорога ] [gps], 450.00 m.n.m.
  • 13.00 km Skalná [ Железная дорога ] [gps], 455.00 m.n.m.
  • 18.00 km Velký Luh [ Железная дорога ] [gps], 485.00 m.n.m.
  • 22.00 km Nový Kostel [ Железная дорога ] [gps], 490.00 m.n.m.
  • 24.00 km Dolní Luby [ Железная дорога ] [gps], 515.00 m.n.m.
  • 26.00 km Luby u Chebu [ Железная дорога ] [gps], 540.00 m.n.m.

UMÍSTĚNÍ


AKTUALIZACE: Šormová Helena (INFOSYSTEM s.r.o.) org. 2, 15.12.2021 v 20:13 hodin
Copyright 1998-2025 © www.infoSystem.cz,
součást prezentačního a rezervačního systému Doménová koule ®
FOLKLORNÍ AKCE A FESTIVALY
TURISTIKA