PO RUSSKIPOLSKIFRANCAISDEUTSCHENGLISHČESKYBRNO A OKOLÍ HANÁ LITOVELSKÉ POMORAVÍ NÍZKÝ JESENÍK HRUBÝ JESENÍK ŠUMPERK OKRES JESENÍK HLAVNÍ STRANA OKRES PŘEROV OKRES PROSTĚJOV OKRES OLOMOUC ŠUMPERK OKRES JESENÍK ČESKÁ REPUBLIKA
Pátek 29.03.2024
Průmyslová výroba
Potravinářská výroba

Trasa Lipová lázně - Obří skály - Lipová lázně [ Turistická trasa ]

Lipová lázně - Horní Lipová - Obří skály - chata Jiřího na Šeráku - Miroslav - Lipová lázně

Typ: pěší
Náročnost: náročná trasa s náročným stoupáním i sestupem.
Časová náročnost: polodenní výlet
Restaurace: Lipová lázně - nádražní restaurace, chata Jiřího na Šeráku.
Délka 17 km
Délka čas 5,5 hodiny
Převýšení +825 m
Snížení -800 m
Nejnižší bod 495 m
Nejvyšší bod 1320 m

Příjezdové místo: Lipová lázně, vlak, trať č. 290, autobusy z Jeseníku, Prahy a Brna.
Výchozí bod: železniční stanice Lipová lázně, před nádražím parkoviště pro osobní auta.

Časový rozvrh: Lipová lázně, vlak - Horní Lipová 1,5 km (1/2 hod.) - Pod Sněhulákem 2 km (1/2 hod.) - Obří skály 4,5 km (1 1/2 hod.) - chata Jiřího na Šeráku 1 km (1/2 hod.) - Miroslav 5 km (1 1/2 hod.) - Lipová lázně, vlak 3 km (3/4 hod.), celkem 17 km, 5 1/2 hodiny.

Nejvyšší body: Obří skály 1082 m, chata Jiřího na Šeráku 1325 m.

Pozoruhodnosti: panoramatické výhledy z Obřích skal; Šerák - překrásný pohled na město jeseník; Obří skály - bizarní skalní útvary; Lipová lázně - lázně, bývalá rychta, kostel.

Popis trasy:
U železniční stanice v Lipové lázních vyjdeme po modré značce vpravo směrem k hlavní silnici. Zde odbočíme vpravo a zástavbou se dostaneme k bývalému závodu rudných dolů, kde odbočíme vlevo a nejprve po polních, poté po lesních cestách začneme stoupat. Místy procházím epasekami, které vznikly po lesních kalamitách, až k místu zvanému Pod Sněhulákem (700 m). Odtud počneme prudce stoupat až pod Obří skály (1065 m). Odtud po vrstevnici dosáhneme místa Obří skály, rozc. (1088 m). Z pasek v okolí Obřích skal spatříme celé panorama Rychlebských hor včetnš polské roviny a údolí Staříče a Bělé. Za dobré viditelnosti lze v dáli spatřit blýskající se hladiny jezer Otmuchowského a Nyského. Ze skal pokračujeme po m odře zančené cestě, od informačního místa Obří skály stále prudším stoupáním přes polomy na rozcestí Pod Šerákem (1280 m), odkud souběhem se žlutou značkou odbočíme vpravo a po krátké chvíli dojdeme k chatě Jiřího na Šeráku (1325 m). Od chaty je výhled do Jesenické kotliny, na město a lázně Jeseník. Vracíme se stejnou cestou až na rozcestí Pod Šerákem. Zde se dáme vpravo žlutě značeným lesním chodníkem a prudce klesáme v serpentinách. Chodník se později rozšíří v lesní cestu, po které dojdeme až k informačnímu místu Miroslav (800 m). Pokračujeme v přímém směru již po zeleně značené cestě (žlutě zančená cesta pokračuje vpravo přes Javořík na Bobrovník). Klesáme zalesněným svahem kolem chaty, až vyjdeme do otevřeného terénu a polní cestou mezi loukami dojdeme do obce Lipová lázně ke kostelu. Zde zatočíme vlevo a zástavbou se dostaneme na silnici. Po krátké chvíli odbočíme vpravo a mírným stoupáním se vrátíme k železniční stanici Lipová lázně. Komu by se trasa zdála příliš namáhavá, může pro návrat od chaty Jiřího na Šeráku využít sedačkové lanovky ze Šeráku na Ramzovou a odtud se do Lipové lázní vrátit vlakem.