PO RUSSKI POLSKI FRANCAIS DEUTSCH ENGLISH ČESKY HANÁ LITOVELSKÉ POMORAVÍ NÍZKÝ JESENÍK HRUBÝ JESENÍK ŠUMPERK OKRES JESENÍK HLAVNÍ STRANA OKRES PŘEROV OKRES PROSTĚJOV OKRES OLOMOUC ŠUMPERK OKRES JESENÍK ČESKÁ REPUBLIKA
Pátek 18.10.2019
VYHLEDÁVÁNÍ
  Vyhledávací centrum
Krajský REJSTŘÍK
ZÁKLADNÍ INFORMACE
  Olomoucký kraj
Zajímavosti kraje
Města a obce
Euroregiony
Mikroregiony a sdružení
Pohádkové regiony
Sdružení a spolky
AKTUALITY A AKCE
  Aktuality a zprávy
Kalendář akcí v kraji
Folklorní akce a festivaly
Turistické akce
Veletrhy a výstavy
Kongresy a konference
LÁZEŇSTVÍ
TURISTIKA A VOLNÝ ČAS
KULTURA, ZÁBAVA, SPORT
FOLKLÓR A TRADICE
PŘÍRODA A JEJÍ OCHRANA
UBYTOVÁNÍ A STRAVOVÁNÍ
  Autokemp, kemp, tábořiště
Hotely, motoresty
Penziony
Chaty a chalupy
Rekreační areály
Další ubytování
Restaurace
Příjemné posezení
Další stravování
Gastronomické speciality
OBCHOD A SLUZBY
  Služby motoristům
Služby
Obchod
Nákupní centra
PODPORA PODNIKÁNÍ
  Investiční příležitosti
Výstavy a výstaviště
Kongresová centra
Finanční sektor a pojištění
Nemovitosti k prodeji
Průmyslová výroba
Potravinářská výroba

ÚTERNÍ GLOSY 2.07.2019

Miroslava Macka

Romové z Česka a dalších zemí chystají v Bruselu demonstraci proti rasové nenávisti a životu v bídě. Tolik zpráva. Jenže úcta a blahobyt se vydemonstrovat nedají. Ty se získávají usilovnou prací rukou a hlav.

Vlastníci automobilů na elektrický pohon nemusejí od začátku července se svými vozy dodržovat na rakouských dálnicích a rychlostních silnicích rychlostní limit. Vláda tak chce údajně přispět k rozvoji elektromobility a omezení emisí skleníkových plynů.
Nařízení, které vstupuje v platnost v pondělí, prosadili bývalá ministryně životního prostředí za lidovce Elisabeth Köstingerová společně s bývalým ministrem dopravy za Svobodné Norbertem Hoferem. Výjimka pro elektroauta spočívá v tom, že se nemusejí na rozdíl od aut na spalovací pohon řídit omezením rychlosti, zavedeným na části rakouských dálnic a rychlostních silnic kvůli snaze omezit množství škodlivin v ovzduší. Zatímco vozidla se spalovacími motory mohou na těchto úsecích vyvinout rychlost maximálně 100 km/hod, na což je upozorňuje i speciální značka, elektroautům je dovoleno jet až stotřicetikilometrovou rychlostí.
Tolik zpráva, která je jen dalším důkazem vítězství ideologie nad zdravým rozumem.

Čtenář glos P. B. mi napsal:
Nevím, odkud jste vzal následující citaci: "„Bez těchto lidí správci fondů – tedy v podstatě osoby zodpovědné za každodenní řízení koncernu – nemohou přijmout žádné zásadní rozhodnutí. Správci si musí nechat schválit rozhodnutí o rozdělení zisku nebo jak vykonávat akcionářská práva, která Agrofert má v podřízených společnostech."" Každopádně je to naprostý nesmysl.
Správci fondů vykonávají práva akcionáře. Ten se na řízení chodu Agrofertu může podílet v rámci valné hromady Agrofertu, nicméně každodenní řízení koncernu vykonává představenstvo Agrofertu (protože jen představenstvu akciové společnosti náleží obchodní vedení, tedy právě každodenní řízení (§ 435 odst. 2 zákona o obchodních korporacích), do kterého nemohou mluvit ani akcionáři na valné hromadě. Co se týká "podřízených" (ve skutečnosti "řízených") společností Agrofertu, které jsou součástí koncernu, pro ně je řídící osobou Agrofert, čili se opět dostáváme na úroveň představenstva Agrofertu, které tyto společnosti řídí prostřednictvím pokynů (§ 81 odst. 1 zákona o obchodních korporacích), a to už neuvažujeme o tom, že i ty řízené společnosti mají svá představenstva.
A jen pro úplnost, minimálně od roku 2016 nevyplatil Agrofert podle svých výročních zpráv žádné dividendy. Nerozdělený zisk tak zůstává u řídící osoby koncernu.

DALŠÍ INFORMACE: MACEK Miroslav (1944)
Zveřejněno 02.07.2019
Copyright 1998-2019 © www.infoSystem.cz,
součást prezentačního a rezervačního systému Doménová koule ®
FOLKLORNÍ AKCE A FESTIVALY
TURISTIKA