PO RUSSKIPOLSKIFRANCAISDEUTSCHENGLISHČESKYBRNO A OKOLÍ HANÁ LITOVELSKÉ POMORAVÍ NÍZKÝ JESENÍK HRUBÝ JESENÍK ŠUMPERK OKRES JESENÍK HLAVNÍ STRANA OKRES PŘEROV OKRES PROSTĚJOV OKRES OLOMOUC ŠUMPERK OKRES JESENÍK ČESKÁ REPUBLIKA
Pondělí 14.07.2025
VYHLEDÁVÁNÍ
  Vyhledávací centrum
Krajský REJSTŘÍK
ZÁKLADNÍ INFORMACE
  Olomoucký kraj
Zajímavosti kraje
Města a obce
Euroregiony
Mikroregiony a sdružení
Pohádkové regiony
Sdružení a spolky
AKTUALITY A AKCE
  Aktuality a zprávy
Kalendář akcí v kraji
Folklorní akce a festivaly
Turistické akce
Veletrhy a výstavy
Kongresy a konference
LÁZEŇSTVÍ
TURISTIKA A VOLNÝ ČAS
KULTURA, ZÁBAVA, SPORT
FOLKLÓR A TRADICE
PŘÍRODA A JEJÍ OCHRANA
UBYTOVÁNÍ A STRAVOVÁNÍ
  Autokemp, kemp, tábořiště
Hotely, motoresty
Penziony
Chaty a chalupy
Rekreační areály
Další ubytování
Restaurace
Příjemné posezení
Další stravování
Gastronomické speciality
OBCHOD A SLUZBY
  Služby motoristům
Služby
Obchod
Nákupní centra
PODPORA PODNIKÁNÍ
  Investiční příležitosti
Výstavy a výstaviště
Kongresová centra
Finanční sektor a pojištění
Nemovitosti k prodeji
Průmyslová výroba
Potravinářská výroba

Dráhy jednají o dalším provozu

České dráhy se už pět sezón dělí se Slezskými zemskými dráhami o úzkorozchodnou trať Třemešná - Osoblaha, takzvanou Osoblažsku. České dráhy zde zajišťuji přepravu pasažérů celoročně, Slezské zemské dráhy sem o prázdninách lákají turisty na nostalgické jízdy parních lokomotiv.
Mezi Českými drahami a místními fanoušky železniční historie se vytvořila velmi dobrá spolupráce. Nyní přichází čas se společně zamyslet, jak optimálně zajistit fungování Osoblažky v budoucnu. České dráhy sice Osoblažku provozují s vědomím, ze jde o technicky unikát, ale z pohledu makroekonomiky je to okrajová záležitost, Jednou ze zvažovaných variant je možnost, že České dráhy umožni Slezským zemským drahám celoroční provoz Osoblažky. "Podle dosavadních zkušeností lze předpokládat, že Slezské zemské dráhy by dokázaly vytěžit daleko víc z turistického potenciálu Osoblažky. Vzhledem k výši dotací, kterými na běžný provoz Osoblažky přispívá kraj, není pro místní železniční nadšence žádný problém zajistit zde celoročně služby a spoje ve stejném rozsahu jako České dráhy. Proto na Osoblažce očekáváme v pulce návštěvu generálního ředitele Českých drah a jeho náměstků, kteří se chtějí seznámit se situací přímo na místě, aby k dalšímu provozu úzkokolejky mohli zaujmout stanovisko," popsal situaci Jaromír Foltýn, jednatel Slezských zemských drah.
Dalším hráčem, který spolurozhoduje o budoucnosti Osoblažky. je Moravskoslezský kraj, pro který rozhodně není obvyklé objednávat právní obslužnost území u nikoho jiného než u Českých drah. "Vzhledem k tomu, že historické jízdy na Osoblažce prezentuje kraj mezi hlavními atrakcemi v oblasti cestovního ruchu, a protože už se s naši parní lokomotivou svezl hejtman Evžen Tošenovský i současný hejtman Jaroslav Palas neočekávám, že by se kraj branil změně provozovatele. Pokud skutečně dojde na Osoblažce ke změně provozovatele, určitě to nebude dřív než v roce 2011, protože České dráhy chystají nový grafikon dlouho předem," dodal Foltýn.
Krnovské noviny REGION
ze dne 13.října 2009
Zveřejněno 13.10.2009 v 20:45 hodin
Copyright 1998-2025 © www.infoSystem.cz,
součást prezentačního a rezervačního systému Doménová koule ®
FOLKLORNÍ AKCE A FESTIVALY
TURISTIKA