PO RUSSKIPOLSKIFRANCAISDEUTSCHENGLISHČESKYBRNO A OKOLÍ HANÁ LITOVELSKÉ POMORAVÍ NÍZKÝ JESENÍK HRUBÝ JESENÍK ŠUMPERK OKRES JESENÍK HLAVNÍ STRANA OKRES PŘEROV OKRES PROSTĚJOV OKRES OLOMOUC ŠUMPERK OKRES JESENÍK ČESKÁ REPUBLIKA
Pátek 04.07.2025
VYHLEDÁVÁNÍ
  Vyhledávací centrum
Krajský REJSTŘÍK
ZÁKLADNÍ INFORMACE
  Olomoucký kraj
Zajímavosti kraje
Města a obce
Euroregiony
Mikroregiony a sdružení
Pohádkové regiony
Sdružení a spolky
AKTUALITY A AKCE
  Aktuality a zprávy
Kalendář akcí v kraji
Folklorní akce a festivaly
Turistické akce
Veletrhy a výstavy
Kongresy a konference
LÁZEŇSTVÍ
TURISTIKA A VOLNÝ ČAS
KULTURA, ZÁBAVA, SPORT
FOLKLÓR A TRADICE
PŘÍRODA A JEJÍ OCHRANA
UBYTOVÁNÍ A STRAVOVÁNÍ
  Autokemp, kemp, tábořiště
Hotely, motoresty
Penziony
Chaty a chalupy
Rekreační areály
Další ubytování
Restaurace
Příjemné posezení
Další stravování
Gastronomické speciality
OBCHOD A SLUZBY
  Služby motoristům
Služby
Obchod
Nákupní centra
PODPORA PODNIKÁNÍ
  Investiční příležitosti
Výstavy a výstaviště
Kongresová centra
Finanční sektor a pojištění
Nemovitosti k prodeji
Průmyslová výroba
Potravinářská výroba

Železniční fanoušci mají plno nápadů a velké plány

Historické jízdy na Osoblažce se těší stále větší popularitě, protože organizátoři každou sezónu překvapí něčím novým. Na realizaci některých nápadů už se pracuje, jiné jsou zatím jen ve stadiu úvah.
Všechno záleží hlavně na penězích. V současnosti je o vláček na Osoblažce takový zájem, že jízdné pokryje provozní náklady. Historická
souprava si sice vydělá na uhlí a na mzdu zaměstnanců, ale už nezbude na opravy a na nové atrakce. Firma 0lpas, která pro Slezské zemské dráhy připravuje kolejová vozidla, shromáždila ve svém krnovském depu řadu havarijních vagónů ze zrušených úzkokolejek v Polsku a Rakousku. Doufá, že brzy najde způsob, jak je využít na Osoblažce.
" Většina polských a rakouských vagónů je ve špatném technickém stavu, některé už byly určeny k sešrotování. Pokud se nám aspoň pár z nich podaří opravit, umožní nám to například prodloužit sezónu historických jízd, které zatím děláme jen o prázdninách, protože máme k dispozici jen vagóny, které nelze vytápět. Kdybychom opravili pár vagónů s topením, mohli bychom například přijít se speciální nabídkou mikulášských, valentinských čí vánočních jízd," představil některé plány Jaromír Foltýn.
"Další nápady se zrodily díky spolupráci s železničním muzeem v Luzné u Rakovníka. "Toto muzeum by bylo ochotné nám půjčit výhodně dvě parní lokomotivy s normálním rozchodem. Zvažujeme, že bychom nabízeli železničním fanouškům celý balík služeb, například výlet parními vlaky už z Opavy či z Olomouce spojený s prohlídkou linhartovského zámku a různých zajímavostí kolem Osoblažky," sype Foltýn další nápady z rukávu.
"Zajímavým nápadem jak zatraktivnit Osoblažku je indiánská vesnice, kterou letos mohli turisté obdivovat v Bohušově pod Fulštejnem u rybníka. "Problém je v tom, že kvůli této atrakci nikdo v Bohušově nevystoupí, a všichni se chtějí svézt až do Osoblahy. Příští sezónu proto indiánská teepee přesuneme na konečnou do Osoblahy. Ukazuje se, že naše historické jízdy pomáhají také mnoha místním podnikatelům. Například osoblažská restaurace o víkendech nestačí vařit obědy a osoblažské koupaliště mělo žně. Chystáme proto velké setkání lidí, kteří něco podnikají kolem Osoblažky, abychom se společně zamysleli nad tím. co můžeme turistům v příští sezóně nabídnout, " uzavírá Foltýn.
Krnovské noviny REGION
ze dne 13.října 2009
Zveřejněno 13.10.2009 v 21:15 hodin
Copyright 1998-2025 © www.infoSystem.cz,
součást prezentačního a rezervačního systému Doménová koule ®
FOLKLORNÍ AKCE A FESTIVALY
TURISTIKA